Jag har en röd tröja

Som jag tycker väldigt mycket om. Men någonting säger mig att den kanske inte passar mig..

Första gången jag hade den på mig, var vi på Willys och handlade.
Då kom en gubbe fram och undrade vart fika brödet fanns. Innan jag fattade vad han sa. Och innan jag fattade att han trodde att jag jobbade där.

Idag var jag på Ica Esplanad för att köpa stor karra påse till Moffen som fyller år idag.
Då kommer det fram en gubbe, igen och frågar efter duschmedel. Duschmedel, bara det...aahhh.
Fann mig och förklarade vänligt att jag jobbar inte här.

Är det för att tröjan är röd och jag ser så trevlig ut? Eller ser den helt enkelt ut som en sån rock/jacka som de har på mataffärerna - isf borde jag köpa mig en ny tröja...

Jaja, idag blir det som sagt till Moffen och fira honom. Jag och familjen / släkten. Det blir skojs och tårta.
Sen har jag jobb kväll och en hel lååång jobb dag med massa jobb framför mig imorgon.
Onsdagen är det avstämningar. Men sen borde det börja bli dags för lite sommar nedtrappning :-)

Nu ska jag och min röda tröja jobba vidare här, innan jag ska ge mig ut på la stada igen, om jag törs...

Här äre

Innan middagen tog jag en prommis.
Efter middagen fick jag ett ryck och hoppade upp på cykeln.

Nu är det fotboll och fika - Jordgubbar och björnbärs paj - Det måste jag vara värd nu :-)

Mumms!

Helgen

Tack för Era tankar ! !

Det gick bra i fredags.
Ingen vanlig begravning blev det. Utan mer som en minnes stund. Med L´s favorit musik och en massa prat om L och hans liv. Så otroligt känslosamt blev det, såklart. Minnesstund och ännu mera musik, så fint!
Sedan följde stor familjemiddag. Roligt att få träffa alla igen, men tråkigt när det är på såna här tillställningar.
Nu får det banne mig vara nog med tråkigheter på ett tag.

T blev hemma igår, eftersom regnet vräkte ner. Blev inte alls mycket gjort.
Shoppingväder - Så vi åkte och tittade på en fåtölj, som ska inhandlas. Frågan är nu vilken färg.
Den ska placeras nere i gillestugan. Soffan går i beige, brun, vin. Och resten av hela rummet i samma färger. Så antingen fortsätter vi på samma och det blir en brun fåtölj. Eller något med färg för att bryta av lite och allting inte blir för matchigt, då blir det en röd fåtölj. Brun eller röd... Röd eller brun... Jag är kluven. Jag tror det bruna skulle bli fin, den är rätt mörk, så det blir ändå inte för matchande. Men den röda var fiiin. Och en färgklick.
Ja det beror nog på vilket humör som råder..
Fick Mamma och Totte besök också. Fikades och surrades.
Vi tog oss tid att laga en massa mat sedan. Chevré gratinerade rödbetor, massa grönt, risoni med västerbotten ost och grillat. Sedan blidde det marängsviss.

Idag har det blivit lite nytta hemmavid. Rensat rabatter och T klippit gräset.
Känner mig inte alls så pigg idag. Så nu på em har jag mest segat på. Ska ta mig i kragen och gå ut på en prommis.
Sen ska jag bara slappa vidare..

VinkeVink

Imorgon är dagen

Jag är så trött! Ja det är inget nytt, skrivit det så många gånger förut.
Sovit oroligt hela veckan. Känner mig spänd och nervös.
Har försökt att inte tänka på det allt för mycket, men det är lättare sagt än gjort.
Imorgon är dagen då vi ska säga Sov Gott, Hej Då, Farväl, På Återseende... till Goa L.
Det är fortfarande helt obegripligt det som har hänt. Och jag bara tycker att det är så otroligt orättvist. Visste ju redan att livet är sådant. Men det får ju vara någon hejd.
Mitt Hjärta sa att det är OK om jag inte orkar gå. För många minnen som kommer tillbaka och känslig som jag är.
Men det känns inte alls rätt. Jag vill vara med, säga de där orden och hoppas att Min Papps och L träffas där uppe. Då kan de kalasa, spela kort och sjunga. Ja man kan ju önska att det är så det fungerar iaf...
Och så vill jag ju finnas där för Mitt T.

Ett tråkigt inlägg en solig dag. Men så är det ju ibland. Och det är alltid skönt att få skriva av sig.
Av erfarenhet vet jag ju att det blir bättre. Snart tillbaka i matchen :-)

Dagens hmm

Äntligen har de börjat bygga upp alla GatuFest tält i stan - som man har längtat.

Att de ens tar ner dom, de skulle väl kunna vara uppe året runt.

Ny hobby

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är tisdag, T som i TråkTisdag.

Är otroligt trött. Men jag tvingade mig att laga mat och sedan hoppa upp på cykeln igår kväll. Sen soffade jag till dålig teve.
Somnade gott så fort T kom innanför dörren.
Förstår inte hur han orkar jobba hela dagarna + kvällarna.

Jag har iaf skaffat mig en ny hobby. Hobbyn heter Tradera :-) Det måste ju va en bra uppdelning i familjen, haha.

Ikväll väntas besök från huvudstaden. Blir middag och lugnt.
Imorgon trillar nya slantar in på kontot, härligt. Jag behöver en shopping runda.

Midsommarvecka i Prag

Prag var lika vackert som för två år sedan.
Skillnaden var att vi nu åkte med 4 härliga vänner och vi hade en egen reseledare - toppen, vilken kille!
Skönt att få slappna av och inte fundera så mycket på vart ska vi, vad ska vi göra, vad ska vi titta på idag, osv..

Tisdag blev resdag. Vi hann spana av staden lite grann. God mat och öl till en del.

Onsdag började vi med att vara riktigt turistiga. Åkte på en tur genom staden med buss. Vi var alla försedda med hörlurar: - Titta höger där ser ni för att sedan titta vänster för att se... osv. Ja det var faktiskt roligt att vara en super turist.
Några ölar, lunch och span efter Sport bar. Vi bokade bord och infann oss kl 20 för att få se Sverige köras över totalt.
Några sura miner och vi traskade sakta hemöver...

Torsdag bjöd på strålande sol. Vi åkte spårvagn. Sedan bargbana upp på Pitrinkullen. De spanades utkikstorn, glassade, solade och prommades. Sedan Pragborgen och ner över Karlsbron.

Fredag - Midsommarafton Började jag och T med att strosa iväg på picknick. Massa mys i solen. Mötte upp de andra på en restaurang vid 14. Sedan blev den lite shopping och pub. Efter middagen var de flesta trött av all mat (och öl tror jag) så vi rundade av.

Lördag blev en hel del prommenerande igen :-) Kollade öl hallar och jag fick shoppa lite till :-)
Avslutade sista kvällen med en super restaurang. God mat och jag tänker fortfarande på vaniljglassen och de varma hallonen - mumma!

Söndag var det resdag igen. Lämnade hotellet kl 10. Flyget blev något försenat. Men vi kom iväg vid 13. Skumpig resa och jag mådde lite så där. Fick Donken middag på Arlanda och läste mig sedan genom hela tågresan. Känner idag att jag borde sovit. Hemma började vi plocka ur alla väskor, tvätta, äta och kolla fotboll, så kl var rätt mycket innan jag somnade.

Har varit en otroligt bra, rolig och härlig resa! Gör gärna om den!
Det har varit rätt mycket aktiviteter, så jag kan inte säga att jag känner mig särskilt utvilad. Någon sov dag innan jobbdag hade varit en bra idé :-)

Lite bilder kommer...

Nu är det 3 jobb veckor att bita tag i...

Här vare full fart

Jag packar, städar, plockar, smurfar, pratar i telefon och gör inköp på Tradera - samtidigt.

Vilken kväll :-)

Nu är det snart kudde dags. 05.40 kommer taxin.

Trevlig vecka och en riktigt Härlig Midsommar!
Det ska vi ha!

VinkeVink!

Så blev helgen

Helgen passerade i räser fart.

Fredag: Stor handling inför lördagen. Tacos och sedan somnade jag sött i soffan.

Lördag: Upp tidigt och städa. Greja mat och naturligtvis kompletterings handling.
Skuttade iväg på 10 års kalas och massa gott fika. Hann hem och byta om, sen kom gästerna.
Det blev Grillning och Fotboll. Regnet förstörde mina kubb planer. Så vi höll oss inomhus och det blev rätt avslaget och de flesta åkte hem. Några lyckades bita sig kvar längre. När jag blev ensam med Grabbsen och klockan närmade sig 02 kilade jag mot kudden. Men Pojkarna var allt annat än tyst. En sjöng, den andra pratade i tel och den tredje pratade med sig själv samtidigt som de lyssnade på dålig musik. Gjorde ett försök med att avsluta Festen, men lyckades så där.
Halv fyra kom taxin... Kurr i magen och otroligt trött, men lyckades ändå somna vid 04.

Vaknade fyra timmar senare och höll på dö av hunger.
Frukost och städade.
Landade i soffan med taskig frisyr, fula kläder och lite av gårdagens mascara kvar. Då ringer det på dörren och oanmäld släkting kliver in. Precis vad man behövde. Bulla upp fika och surra pensionärs snack...
Dagen slutade ganska långsamt och funderande..

Så blev det jobb dag igen.
Men det blir bara en jobb dag. Sen är det semester dags igen. Ja lite lyxigt. Men å andra sidan har vi bara 2 veckor semester senare i sommar så det jämnar ut sig.
På de här två veckorna mellan semestrarna har det hänt en hel massa och det ska bli skönt att sortera upp lite.
Det är inte mycket jag förstår ibland..

Lite semester bilder

Efter mycket tråk inlägg är det väl dags att jag rycker upp mig en aning.

Passande att bjuppa på lite semester bilder, så här idag, fredag :-)

Helt klart min favvo bild, haha.

Äntligen är det fredag. Så skönt! Ikväll ska vi trycka tacos och karra. Sen kommer jag somna tidigt i soffan, härligt!

Imorgon fyller Sötisen 10 år. Sä kalas även den här helgen.
På kvällen är det grill och fott boll hemma hos oss. Hoppas på lite värme på kvällen så vi kan mysa på lite ute.

Ha en härlig fredag.
Och.. Ta hand om Varandra ♥

Har världen stannat?

Ja det känns nästan som så. Både telefonen och mailen är lugna idag. Så man hinner jobba undan en massa skrot.
Tomt inne på kontoret dessutom så lite sällskaps sjuk börjar jag bli.

Tänk om man kunde få vara liten och ha Skolavslutning istället idag.
Det är mest de där 10 veckorna jag vill åt - mmmm..

Suck.............

Torsdag

Godmorgon Torsdag.
Jisses va seg och trött jag känner mig.

Lämnade jobbet i tid igår. Mötte upp Min Mamms på stan och det inhandlades presenter.
Sen styrda vi mot Kina Blå för middag. Mums, minns inte när jag åt på Kina sist. Mina arbetskamrater hänger där en gång i veckan. Men jag är inte så förtjust i att trycka massa Kina mat på lunchen, där går gränsen.
Åt iaf så det lätt kom ut genom öronen. Skyndade hem och trampade en bra stund på cykeln.
Landade i soffan med en skål jordgubbar lagom till min hårt jobbande Man kom hem.

Nä nu ska jag fortsätta med jobbandet. Bara 3 arbetsdagar - Sen semester igen - Skönt!

Ha en bra dag!

Mys-Måndag - Trött-Tisdag med fotboll :-)

Igår var det jobb kväll för T igen.
Jag hade tänkt mig en riktig "nytto-kväll" tvätta, cykla och greja lite i min lilla värld.
Men så pratade jag med Söta E och blev med bjuppad på middag på O´learys. God mat och väldigt trevligt sällskap.
Vilken Mys-Måndag det blev :-)

Idag har jag jobbat som ett tok genom högar och trötthet.

Snart ska jag gå hem. Vrida på grillen, värma upp och snöra på mig skorna.

Stånkar och stönar

Han stånkar och han stönar. Han lukar konstigt och ska småprata hela tiden.

Ja samma läskiga karl (som i fjol, året före det och året före det..) är här och putsar fönstren.
Ifjol var det sista gången, sen skulle vi anlita någon annan. Så nu undrar jag vem som har beställt hit han i år - För det är  i n t e  jag.

Jag har dessutom vaknat på fel sida och är gräsligt trött.
Nä nu ska han in i mitt rum - Lång fika någon..

Mina lediga dagar

Det var en tuff vecka, förra veckan, på många olika sätt och vis.

Men nu är det nya tag som gäller. Ska göra ett ordentligt försök iaf!

Helgen har varik OK. Härligt väder och jag har fått en hel massa gjort.

Fredag - Fick jag en hel massa välbehövlig egen tid. Grejade en massa mat inför lördagen. Och så blev det någon timme i solstolen med en bok.

Lördag - Städa och greja inför Familje Kalaset. 16 dök gänget in och sen var det full fart, springa, plocka, greja, servera, plocka undan, plocka fram nytt, springa upp, springa ner... Ja så där som det är när man har Kalas. Blev ganska trött på allt spring tillslut. För under tiden hann Alla bli ganska  s ö t a  också.
Fick väldigt fina presenter.
En stor fin golv vas från bror med familj. Sverige strumpor och en rosa badkudde från Boysen.
Solsäng av Svärisarna och Svägerska.
Av Mamma med sambo fick jag en kamera - Toppen! Jag behöver väl inte tillägga att den önskades i rosa, och min Mamma förstog precis!

Söndag - Då var det våran tur att gå på kalas. Sen blev det inte så mycket mer gjort.

Änglar

Jag vet att jordelivet inte är för evigt. Vi kommer alla att lämna in för nånting annat en "vacker dag"
Det är väldigt olika när det drabbar oss, förr eller senare...

Alltid otroligt ledsamt när någon lämnar. När våra äldre tappar stinget och inte orkar med livet längre, kan man väl någonstans förstå det. Även om man för egen del alltid vill ha dom kvar här.

När någon måste lämna  Allt och Alla för tidigt, ja då blir det jobbigt. Så förtvivlat orättvist.
Min Familj har varit med om detta. Och igår på dagen 4 år senare händer det igen. En släkting, på T´s sida.

♥  Himlen har fått en till Vacker Sjungande Ängel  ♥

Dagen - Idag

En dag som denna, har Jag inte så mycket att tillägga.
Utan det blir en favorit i repris, som kan skrivas hur många gånger som helst

Du är det finaste

♥ Ta hand om Varandra där ute ♥

Nu är jag här - Och tankarna där

JA! Jag är tillbaka.
En vecka trillar ju iväg väldigt fort.
Landade i hemma fredag kväll / natt. Hur än det är så är det rätt så skönt att få komma hem.
Och särskilt när vi fick en hel helg innan det var dags för jobbandet igen.
Men jag har ju ett sånt trevligt jobb, så jag började mitt jobbande redan i lördags, och fortsatte på söndag.
Smällar man får ta när man haft en hel vecka ledigt...

Har som allra mest att stå i början på ny månad.
Det är väl kanske bra. Då jag verkligen behöver gräva ner mig i nåt och slippa fundera just dessa dagar.
Då sommaren är här, vädret helt underbart, snart semester.. osv då har jag och mina Kära våran jobbigaste tid.
Nånstans vet jag att det brukar börja vända lite efter imorgon.
Men först ska morgon dagen gås igenom - Ja det snurrar...

Jag återkommer när jag är lite roligare. Och berättar om resan och hur roligt det va att bli ett år äldre :-)