Snart helg

Nästan hela jobbveckan har passerat. Kom hem till två snoriga och lite hängiga killar idag. Hoppas verkligen dom sover bort det.
Jag lämnar hemmet tidigt imorgon bitti. Första morgonflyget till Stockholm väntar. För en hel dag på Sthlms Universitet. Lördag är det Kickoff på Bosön och söndag vänder jag hemåt. Tony har också aktiviteter med sitt jobb i helgen så det underlättar om barnen är pigga.
Nu sova! Imorgon ringer kl 04.45.
Natti!

Ny säng och ny vecka

I fredags blev det premiär för Thilo i en storpojkesäng. Gick galant och så har det fortsatt. Han ropar några gånger och man får stoppa om han en extra gång och en liten vällingslurk på det. Är nöjd över att han inte kliver upp sjuhundra gånger och busar på, så som Theodor höll på. Hoppas det fortsätter så här 😃

I helgen har vi hunnit med Drakborgen kalas, Kräftskiva med vänner och lite shopping.
Dagarna sprang iväg och vips är det måndag igen.
Nu är det en fullspäckad vecka och på fredag morgon drar jag till huvudstaden. Stockholms Universitet på fredag och Bosön på lördag. Kommer förmodligen hem en trött Mama på söndag.

Rivstart

Ja det blev en riktig pangstart här efter semestern.
Måndag och Thilo var tillbaka på dagis och Theodor gjorde första dagen på fritids. Det blev några tårar både här och där vid lämning. Att inte längre vara på samma gård som Brorsan, och nya fröknar och barn.
Tisdag gick lämningen galant och de var båda glada vid lämning. Vi jobbade en kortare dag och hämtade hem grabbarna vid 15. Två mycket trötta killar, det tar verkligen på krafterna med allt det nya.
Onsdag kon och det var dags för skolstart för Theodor.  Både jag och Tony följde med och det blev lite läskigt pirr i magen. Min Lilla Pruppe blev lite ledsen. Men så Fina Fröknar agerade på en gång och det gav sig med en gång. Han fick sitta i mitt knä en stund och sen va det full fart. Så efter upprop och glass åkte vi mot jobbet. Skönt!
Han har haft så kul, det är 10 barn från hans gamla avdelning och 11 nya. Fröknarna verkar helt underbara och det känns himla bra!
Thilo leker med sin bästis och supernöjd, han bubblar när han kommer hem och berättar lite om dagen. Han har blivit så stor och uttrycker sig så härligt.
Föräldrarnas jobbstart har väl kanske inte varit fullt lika bra. Inkastad i den där verkligheten som är. Rörigt och beslut ska fattas. Blev en massa att fundera på för min del. Känns väl lite sådär just nu. Men det blir väl bra.

Ikväll har vi hunnit frisera storkillen, fotografering på fredag. Bad och lek. Nu hoppas jag att de sover gott. Laddade för en ny dag med fullt ös imorgon.

Mer Korfu

Ja dagarna på Korfu fortsatte i samma tempo. Barnen vaknade vid 8 frulle bad strand eller pool. Lek mat bad och mera bad.
Det var en fin vecka på många sätt och vis.
Hemåt hämtade bussen kl 20 på kvällen. Thilo blev åksjuk och kräktes. Sen flöt allting på bra. Planet lyfte kl 23 som planerat. Theodor somnade innan vi lyfte och Thilo la omkull sig 15 min efter start. Och sen vaknade Godingarna när vi landat och parkerat. Helt perfekt! Hejja barnen!! Och sen fortsatte de sova i bilen hem. Det va en lång väg hem men det gick bra. Vi såg fem andra bilar och gjorde två stopp, kaffe och lite välling till lillen. Det här gör vi om nångång!

Hotellet på Korfu

Vi bodde på ett fint hotell på stranden. Nära till pooler och hav det är perfekt! Mycket aktiviteter dagarna igenom trevliga människor fina drinkar och väldigt ordnat för barnen. Rummet var kanon. Två rum två badrum och stor balkong. Fräscht! Ska jag gnälla på nåt så var väl maten sådär. Lite skolmatsal över den ena restaurangen och ingen större smaksensation. Men det är ju bara om jag måste klaga på når.

Korfu första dagarna

Vi har verkligen haft en lat semester. Inte gjort många knop. Gått från rummet till frukost till poolen eller stranden vidare till lunch för att sen fortsätta sola och bada. Och sen lite häng på rummet, spela spel äta chips duscha och sånt innan middag. Avslutat kvällen med minidisco och soelhall. Efter barnen somnat har vi hängt på balkongen.
Stoppa sen in några barstopp mellan några aktiviteter så har ni våran semester bra sammanfattat.

Mot Korfu

Frånvaron har berott på en veckas tripp till Korfu. Lite spontant så där får man väl ändå säga när det gäller den här familjen. Bokade vi en resa så där en vecka innan avresa.

Vi startade bilen vid 10 på fredag fm. Det blev en ganska lång bilresa men vi kom fram ordentligt och avnjöt en sen lunch / tidig middag på Donken. Parkerade bilen och checkade in. Hann med ett godis inköp till kidsen och en öl till föräldrarna! Bra där!
Flygresan gick bra. Lite myror i brallan på Thilo men glada miner och dom åt och småbusade. Tre timmars flygresa är lagom. Vi hade medvind! Theodor blev sen åksjuk i bussen men det gick bra. Thilo sov hela vägen. Vi stoppade ner dom i sängarna på en gång vi kom till rummet och där sov dom gott. Och vi med 😃

Barnvakt

Sist var januari 2013 så det var väl dags att få lite egentid utan barnen.
Pojkarna hämtades upp på fm av Farmor. Ganska snart efter att de åkt skuttade även vi iväg. Det blev en heldag på Birsta och stan. Shopping till oss själva och lite små ärenden stod på listan. Vid 16 landade vi hemma. Lite piffning och en drink på altanen. Sen bussade vi in till stan. En öl på torget och sen prommade vi till Udda Tapas. Cava, underbara Tapas, rött vin och sen en god drink som avslutade kalaset. Knatade sen vidare och mötte upp två grabbar för lite öl.
Somnade glad och nöjd med dagen, så underbart. Tack Älskling!

Home alone

Grabbarna har varit och fiskat idag, hela dagen.
Jag har jobbat, städat, tvättat, sorterat kläder, och en massa småplock. Ah detta plock.
Sen satte jag mig med en bok i solstolen. Jag har haft en skön dag. Ibland behöver man lite tid för sig själv. Vi måste bli lite bättre på det där!
Bär grabbarna kom hem överraskade jag med popcorn och mjölk / vatten på altanen - lycka! Vilket mys!
Grillad lax och ett glas vitt till middag.
Hoppas du haft en bra dag med!

Café för att Fira Karindagen

Mammas namnsdag firade vi på Café. Inte varje dag den hör familjen trillar in på en fika så där. Mysigt! Smågrabbarna hade förstås ingen ro att sitta still. Det fanns båtar vatten och ruschkanor 😃

Vi tog en dag på stranden

Inte superhett på beachen idag, men lagomt skönt. Så svensk sommar liksom, det där man är van.
Bad lek lunch äggmackor fika, jag och ett gäng grabbar. Trevligt hade vi.
Grillmiddag och utelek. Två trötta småkillar, mm tempot tar på.
Nu ska jag krypa ner i soffan med godispåse och nya avsnitt av The Killing.

Två arbetsdagar

Det räcker för den här veckan. Jag är inte klar med ledighet jag är inte redo för att sätta mig vid mitt skrivbord fem dagar i veckan. Känns apjobbigt om jag ska vara helt ärlig. Många saker som spelar in här. Nä nu ska jag låta bli och tänka på det där och koppla på semestermode igen.