Ressugen

Jag är så sjukt sugen på att planera en resa. Ja Ni vet det är ju bland det bästa jag vet :-) Tycker att man ska ha en resa inplanerad mest hela tiden.Men just nu är det ganska dött på den fronten, av flera orsaker. En resa i vinter betyder långflygning, så där runt 10-12 timmar. Min andra hälft är inte alls intresserad av så lång resväg med Våran Lilla Älskling. De två gånger Vi har flygit har väl gått så där. Theodor tycker inte om att sitta still längre än så där en 5 sekunder. Så idén att befinna sig på ett flygplan så länge är väl kanske inte något som står på tio i topp listan. Men samtidigt så Lever man bara en gång, eller hur :-)

Vaknade onödigt tidigt imorse. Och kunde inte somna om. Fick gå upp tillslut, efter att ha snurrat runt runt i två timmar. Magen kurrade, så jag smög upp och fikade och läste lite bloggar och nätshoppade. Ja vad gör man annars kl 06 på morgonen.
Har varit på prommis och nu funderar jag på om det kanske blir en middagslur sen. Så jag orkar kvällen.
Blir middag för Tonys Pappa som fyller år idag!

Senaste dagarna

Lördagen hängde vi hemma till en början. Mamma och Torsten kom förbi på en fika. Sen piffade vi till Oss och drog på middag till Svärisarna. Blev en senare kväll än vad jag hade tänkt från början. Det va trevligt!
Alltid roligt att se allas blickar när jag kör bilen och tackar Nej till vinet, haha! Ja Ni som känner mig vet ju att jag helst låter Mannen köra bilen och jag dricker vinet. Men det måste väl vara nån sorts rättvisa, är jag rädd :-)

Söndag stannade vi hemma och inne hela dagen lång. En ganska avdankad och tråkig dag. Kändes väldigt konstigt att det var sista semesterdagen och den blev helt platt liksom. Men men så är det väl ibland.

Idag måndag är jag åter i tjänst. Dock hemifrån nu 4 dagar, för att sen kliva in på kontoret på fredag, av alla dagar. Så är det när man styrs av datum och månader. Fakturering, igen, tråååk!
Vi har mest förberett inför morgondagen, idag. Grejjat och donat hemma. Gjort ett litet snabb besök i Birsta och en liten påse kom med hem, så där helt oväntat, gillar!

Nu borde jag väl kanske jobba. Men jag är så där lagomt omotiverad till det mesta idag.. Kanske borde jag sova eller nåt, och hitta formen.

Mulen-Kram :-)

Altanhäng

Dagarna springer och det händer en hel massa.
I lördags hade vi lite Vänner här på lite testing av den nya altanen :-) Lite bubbel, vin och smått och gott blandat med surr. Jag hade tänkt kubb och / eller sällskaps spel. Men det va ju för kallt för ute spel och sen tappade jag tråden helt.
Lagomt och Trevligt var det i alla fall.

Theodor hängde med på altanfesten nån timme innan han somnade, slut för dagen.

Tack Vänner för en Härlig Fredagkväll!

AltanBygge

Altanen börjar ta form här hemma. Mannen har jobbat på och nu är den färdig för användning! Den är en bit från klar, en trapp ska till, det ska målas och så är det säkert en del fix som jag inte begriper mig på. Men huvudsaken är att den är användar-klar. Imorgon ska den invigas!

Bästa Kompisar

Jag har glömt att lägga ut bilder från en söndag på Norra med familjen Vattjom.
Alltså pojkarna är ju bara för Söta med Varandra ♥

KubenBad

Igår besökte vi Kuben badet med Mamma, Torsten och Johan och Eric. Vi har aldrig varit där tidigare. Det va toppen bra för barnfamiljer. Vädret va lite växlande, som det varit sista dagarna. Varmt men inte så soligt. Så brännan fick vila lite :-)
Blir fler besök där i alla fall!

Theodor trivdes somvanligt som fisken och det va full fart.

Semester 2010-07-11 - 2010-07-18

Stugan vi har bott i låg på en gård, på landet, ja riktigt på landet. Familjen hade lite höns, katter och en hund. Barnen tyckte det va jättekul och spännande! Det va en liten stuga i två plan med två sovrum och ett sovloft, helt perfekt eftersom vi var två familjer, fyra vuxna och tre barn. De hade renoverat lite invändigt så det va fräscht, men ändå en stuga. Hur bra som helst, och ett riktigt klipp med tanke på vad vi betalade för veckan.

Första dagen tog vi det lite lugnt, kolade runt, besökte karamellfabrik mm. Barnen fick leka av sig en massa.

Andra dagen åkte vi till en badplats i närheten. Verkade som det var där byborna hängde. Trevligt men lite läskigt bad tyckte vi.

Dag tre drog vi till Västervik. Strålande Sol men det va skönt att strosa runt och bara känna lugnet och ha semester! Supermysigt i Västervik!

Dag fyra blev det återigen bad, men på ny badplats som också låg i närheten. Klippor och en hel del myror. Men vad gör väl det, man kan ju jaga bort dom! Barnen trivdes och bada en massa. Theodor knoppade 1 ½ timme i vagnen så vi fick välbehövlig vila!

Dag fem besökte vi och många andra Astrid Lindgrens Värld. Har en massa bilder men de får komma en annan dag. Jätte trevligt ställe, stort område med massa att titta på, för lite äldre barn. Men det va roligt även för oss vuxna. Theodor vile mest inte sova men det gick rätt bra ändå. En Lilla Gubben fick följa med hem. Hantror för övrigt att Lilla Gubben är en KO och utropar MUUU varje gång han ser han. Ha Ha, ja vi har ju bott på landet och LillKillen har bekantat sig med en hel del kossor :-)

Dag sex tog vi det lugnt. Vi var ganska trött efter en lite slitig vecka. Theodor har varit helt ur form. Jobbigt för jag har inte kännt igen ungen alls. Han som är glad för det mesta har varit riktigt påfrestande. Han har sovit på tok för lite. Vaknat tidigt på morgonen och inte sovit så mycket som han borde på dagen. Humöret har varit väldigt svajjigt och stubinen vääääldigt kort. Med små utbrott här och där. Det är ju lite jobbigt när det blir så och man inte vet vad som är fel riktigt...

Så därför var det sköntnär vi vände hemåt efter en vecka. Theodor sov 4 timmar i bilen och vaknade precis när vi körde upp på garageuppfarten. Han sken som en SOL när han såg sin gård med alla leksaker. När vi kom in  pinnade han in på sitt rum och satt där och lekte med alla sina leksaker och var hur nöjd och glad som helst. Så skönt att se. Den vakna tiden i bilen busade han mest. Läste traktor bok, åt kex och tår :-)

Imorse vaknade han inte förrän 8.30 - Ja borta bra men hemma bäst...
♥ Tack till Familjen L för en härlig, mysig, skojig vecka - Kram ♥

Mot Semester

Händer hos oss

Mannen snickrar altan. Den här bilden är nog en vecka gammal, så det har hänt massor sen dess. Golvet är på plats, så nu saknas mest ett räcke - Sen AltanFest :-)

Nya favoriten, vovve - Kramas massor!

Mycket sol och här hemma skulle det badas. Den gamla poolen från min tid hade tyvärr pajjat så det blev bad i båten istället. Men det gick ju precis lika bra ändå. Vatten som vatten!

Blir en massa lek med kompisar och familjerna - Mys!

Fina Theodor som gärna visar upp sin lilla mage - Vart är maaaagen?

Ja som sagt, snart semester. Känns som jag har börjat tjyva lite på känslan. Åt lax till middag och fick mig ett glas vitt! Har jobbat idag och hunnit med en hel massa, dock inte klar för semester ännu.

Imorgon ska Theodor hälsa på Farmor och Farfar och jag och Mannen ska ta oss en tur på stan.

Puss Alla ♥

Dagarna går

Dagarna går och jag hinner inte med mig, inget nytt med andra ord.
Har varit full fart med lek och pyssel om dagarna och kvällarna jobbas det och Mannen bygger altan.

Idag har varit en lång dag. Förmiddagen såg ut ungefär somvanligt. Mannen kom hem vid lunch och hela familjen åkte mot kyrkan och begravning. Som alltid, jobbig men fin stund. Det blir alltid en massa som kommer över en, men jag ska inte orda mer om det nu.

Snart väntar Semester i två veckor, och jag hoppas hoppas att lite ny energi, lust och ork infinner sig efter det. Har varit en period med lite av den varan, vet egentligen inte riktigt varför tror jag...

Jag skriver några rader innan jag stänger ner för semester - Kram på Er där ute ♥

Härliga Helg

Helgen har varit Kanon bra.
Vi har fått sova till närmare 8 både lördag och söndag - behövde alla!
Har hunnit med en massa, såsom
Cykeltur
Badat
Sparkat massa boll
lagad massa god mat
Testat en sommardrink
Mannen byggt lite på altanen
Inköpsrunda
Planterat blommor
Hälsat på Fina Vänner
Mera Lek
Mera bad
Mera god mat
Och ännu mera lek

Ja och söndag kväll avslutade jag med lite jobb inne i värmen.

Så en alldeles perfekt helg, så där som det ska vara i sommartid!

Sommar - Semester, snaaaart :-)

Slut på veckan

Känner mig väldigt trött idag. Jag förstår liksom inte. Undrar hur det ska kännas när man kliver på och arbetar 100% igen, disktrasa efter en halv vecka, jisses....
Har väldigt svårt att få tiden att räcka till. Att hinna hälften av allt man vill, så skulle jag va nöjd. Men det är inte ens nära. Jag tror jag måste bli bättre på att prioritera och använda tiden, till det jag vill, till det som är viktigt, det som får mig att må bra!

Så jag börjar nu, med att gå ut igen och njuta av solen och att det är fredag!

Hoppas Ni får en Fin Helg ♥

Snabb resumé av veckan

Har varit fullspäckade dagar här.
Tisdag slog vi till med sovis, så skönt! Och när jag väl masade mig upp hade jag fått sms från Familljen Vattjom. Skulle bli upphämtade vid 8.30. Som tur var va de liiite sena. Så jag hann få i oss lite frukost, packa alla sju hundra grejjer och klä oss. En dag på stranden blev det med hela BarnMaffian. Vädret var väldigt växlande. Ena stunden soligt och varmt och i nästa lite isiga vindar. Men mysig dag med mycket spring och sand.

Onsdag och torsdag har jag jobbat från morgon till kväll. Klämt in ett Kalas hos min Morfar. LillPrinsen har spenderat natten hos sin farmor och farfar och lekt där hela dagen idag. Så vi båda har kunnat jobba. Lite trist att ha barnvakt för att kunna jobba, men men så kan det va.

Nu har den Lilla trillat på kudden, helt slut. Och Stora T är ute och snickrar.
Och här hamnade jag. Har lite småfix att ta itu med innan jag kanstänga ner jobbandet för den här veckan..
Förstår intevart tiden tagit vägen, redan fredag imorgon. Men samtidigt skönt. Längtar efter en riktig kyckling middag, ett glas rött, karra påse och soff häng :-)